زمان تعویض تیغه برف پاک کن

اگر برف پاک کن ها روی خودرو شما به درستی نتوانند وظیفه اصلی خود یعنی تمیز کردن شیشه خودرو و دادن دید مناسب به راننده جهت مانور مناسب در زمان درست و خواندن علائم راهنمایی و رانندگی را دهند میتواند بسیار خطر آفرین و حادثه ساز باشد.

اگر تمیز کردن تیغه های برف پاک کن نتوانسته است مشکل تمیز کردن شیشه خودرو را حل کند زمان آن رسیده است که نسبت به تعویض تیفه برف پاک کن های خود اقدام کنید.

زمان تعویض تیغه برف پاک کن:

زمان تایمی مشخصی برای طول عمر تیغه برف پاک کن ها نمیشود در نظر گرفت بلکه بستگی به استفاده از خودرو در شرایط آب و هوایی که در آن زندگی میکنید دارد. اگر تیغه برف پاک کن ها حرارت بسیار بالا و سرمای بسیار پایین را در طول سال به دفعات تحمل کنند این انقباض و انبساط میتواند در طول عمر تیغه ها تاثیر گذار باشد. همچنین زندگی در شهرهایی که گرد و غبار بسیاری را در طول سال تجره میکنند نیز میتواند باعث کاهش طول عمر تیغه ها گردد. اما به طور میانگین میتوان بازه زمانی 2 ساله را بهترین زمان برای تعویض تیغه های برف پاک کن در نظر گرفت.

توصیه میکنیم همه ساله قبل از شروع فصل براندگی ها حتما تیغه برف پاک کن های خودرو را بازدید کرده و در صورت نیاز نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید.

نشانه های نیاز به تعویض تیغه برف پاک کن:

ردی که تیغه ها از خود روی شیشه خودرو به جا میگذارند نشانه ایی خوبی برای تشخیص زمان تعویض آن ها هستند.در تصویر پایین زمان تعویض تیغه نسبت به رد آن ها روی شیشه نمایش داده شده است.

زمان تعویض تیغه برف پاک کن
در بهترین حالت نباید تیغه برف پاک کن هیچ ردی روی شیشه خودرو ایجاد کند. اما اگر رد های روی شیشه شما کم و در حد یکی یا دو خط کوتاه باشد نیز کیفیت تیغه برف پاک کن روی خودرو شما در حد قابل قبول میباشد. اما اگر رده های روی شیشه بیش از حد بوده و یا آب روی شیشه را نمیتواند به درستی از مسیر دید راننده خارج کند سریعا نسبت به تعویض تیغه برف پاک کن های خود اقدام کنید. ایجاد حالت کدری پس از تمیر کردن شیشه، رده های خطی نازک در طول شیشه و یا رد ثابت و مشخصی از آب روی شیشه مشخص میکند که طول عمر تیغه برف پاک کن های روی خودرو به پایان رسیده و نیاز به تیغه برف پاک کن جدید دارید.

طریقه نصب تیغه برف پاک کن:

تعویض تیغه برف پاک کن روی شیشه جلو و عقب کار نسبتا آسانی است. هرچند خودرو به خودرو میتواند متفاوت باشد اما در کل کار پیچیده ای نیست اما نکاتی وجود دارد که توجه به آن قطعا میتواند هزینه های اضافی حاصل از نصب اشتباه را کاهش دهد.

هنگام نصب تیغه برف پاک کن مجبور خواهید شد تیغه ها را از صفحه شیشه بلند کنید و بازویی آن را بلند کند برای جلوگیری از برگشت ناگهانی بازویی رو صفحه و ایجاد شکستگی یا ترک روی شیشه حتما یک پارچه یا کارتن که نقش ضربه گیر را بازی کند روی شیشه خودرو پهن کنید.

تمام برندهای تیغه برف پاک کن معتبر دستورالعملی از نصب تیغه را روی بسته بندی خود چاپ میکنند تا مصرف کننده با کمترین زحمت نسبت به نصب اقدام کند. قبل از اقدام به تعویض حتما این راهنمای نصب را مطالعه کنید.

شل بودن تیغه برف پاک کن ها روی شیشه نشان از نصب اشتباه آن دارد. تیغه برف پاک کن به هیچ عنوان نباید آزادانه روی شیشه بازی کند پس اگر احساس میکنید در نصب دچار مشکل شدید مجددا روند نصب را انجام دهید و یا به یک مکانیک مراجعه کنید.

در کنار تیغه برف پاک کن حتما باید نسبت به سالم بودن موتور برف پاک کن ها هم مطمئن شوید. این قطعه به ندرت دچار خرابی میشود اما از نشانه های خرابی آن میتوان به کار نکردن بازویی های تیغه برف پاک کن ها، تند تر یا کندر تر کارکردن یکی از تیغه ها و صداهای نامتعارف هنگام کارکردن تیغه برف پاک کن ها اشاره کرد

علت صدا دادن تیغه برف پاک کن:

کثیفی های روی شیه به قدری خشک شده یا قوی هستند که تیغه برف پاک کن امکان تمیز کردن آن ها را ندارد. برای رفع این مشکل یکبار به صورت دستی شیشه جلو خودرو را تمیز کنید.

برف پاک کن های جدید پس از تعویض به درستی تنظیم نشده اند. در صورتی که تیغه برف پاک کن های جدید به صورت کامل با شیشه تماس نداشته باشند ممکن است باعث ایجاد صدا شود.

تیغه های برف پاک کن قدیمی با لاستیک که سفت شده است نمیتواند به صورت روان روی شیشه حرکت نمیکنند و باعث ایجاد صدا روی خودرو میشوند.

برف پاک کن ها آسیب دیده اند (معمولاً هنگام پاک کردن با رگه های سنگین همراه است).

سنگ ریزه های روی شیشه خودرو وجود دارند که از خطرناکترین دلایل ایجاد صدا هستند و در صورت عدم رفع آن ها ممکن است باعث ایجاد خراش روی شیشه خودرو شوند. برای رفع این مورد هم تیغه برف پاک کن ها را به صورت اصولی تمیز کنید و هم شیشه خود رو را با دستمال مرطوب به صورت دستی کنید.

تمیز کردن تیغه برف پاک کن:

گاهی اوقات رد ثبت شده روی شیشه جلو بعد از تمیز کردن توسط تیغه برف پاک کن با یک تمیز کاری ساده تیغه های برف پاک کن قابل رفع بوده و میتواند از هزینه مجدد خرید تیغه برف پاک کن جلوگیری کند.

برای تمیز کردن تیغه برف پاک کن ها بازویی های تیغه برف پاک کن را به حالت سرویس بلند کنید. برای جلوگیری از برگشت تیغه ها و ضربه به شیشه جلو خودرو نیاز هست که حتما از یک پارچه یا کارتن روی شیشه خودرو به عنوان ضربه گیر استفاده کنید. با یک دستمال نرم و نسبتا مرطوب آرام و با دقت تیغه های برف پاک کن را تمیز کنید. دقت کنید اگر از مایع های تمیز کننده خانگی برای تمیز کردن تیغه برف پاک کن ها استفاده میکنید این مایع ها باید فاقد الکل یا هر گونه حلالی در خود باشند زیرا میتوانند به تیغه برف پاک کن آسیب وارد کنند.

بعد از تمیز کردن تیغه برف پاک کن حتما با دستما مرطوب شیشه خودو را نیز تمیز کنید زیرا گرد و غبار و کثیفی باقی مانده روی شیشه میتواند مجددا باعث کثیفی تیغه برف پاک کن گردد.

از نکات کلیدی نگهداری و حفظ سلامت تیغه برف پاک کن ها تمیز کردن کثیفی های درشت و بزرگ روی شیشه است که تیغه برف پاک کن برای تمیزی ان ها طراحی نشده است. برای مثال برگ های سوزنی درخت کاج یا هر شاخ و برگی که روی شیشه ریخته شده یا پشت تیغه برف پاک کن جمع شده است را قبل از استفاده از تیغه برف پاک کن حتما با دستمال تمیز کنید.

تیغه برف پاک کن برای تمیز کردن فضولات خشک شده پرندگان روی شیشه به اندازه کافی قوی و مقاوم نیستند و همین امر میتواند باعث پارگی یا کاهش طول عمر تیغه برف پاک کن ها گردد.

محافظت از تیغه برف پاک کن در زمستان و یخبندان:

یکی از مهمترین عواملی که باعث خرابی تیغه برف پاک کن ها میشود یخ زدگی تیغه برف پاک کن ها در زمستان است. اگر صبح زود در زمستان برای رساندن کودکان خود به مدرسه رفتن به باشگاه یا سرکار مجبور به استفاده از خودرو شده اید حتما این تجربه را داشتید. داشتن عجله برای رسیدن به کار و استفاده از راهکارهایی مانند ریختن آب داخ روی تیغه ها هیچ مشکلی را حل نخواهد مرد و تنها باعث بدتر شدن شرایط و البته هزینه هایی مانند شکستن شیشعه جلو خودرو و از بین رفتن تیغه برف پاک کن میشود.

یکی از قدیمی ترین و ساده ترین راه ها برای جلوگیری از یخزدگی تیغه برف پاک کن و چسبیدن آن به شیشه خودرو استفاده میشود بالا آوردن تیغه برف پاک کن در طول شب است که راهکار اشتباهی هم نیست اما برگشتن ناگهانی تیغه برف پاک کن به سمت شیشه بر اثر وزش باد یا بارش برف ممکن است باعث ترک یا شکستن شیشه خودرو شود.

استفاده از یک پتو یا محافظ برای شیشه جلو خودرو اگر مجبور هستید خودرو را بیرون از خانه پارک کنید یک راهکار مناسب و کم ضرر برای خودرو شماست. دقت کنید از کارتن یا کاغذ برای این منظور استفاده نکنید چرا که باعث بدتر شدن شرایط به دلیل جذب آب خواهند شد.

اگر با صحنه یخزدگی تیغه برف پاک کن روی شیشه خودرو مواجه شدید برف نشسته روی شیشه را به وسیله یک پارچه یا جارو به آرامی از روی شیشه پاک کنید. به هیچ عنوان تیغه برف پاک کن را فعال نکنید و یا آن را با دست از روی شیشه جدا نکنید.

خودرو را استارت بزنید و بخاری را روشن کرده و جهت آن را روی شیشه جلو خودرو تنظیم کنید تا به مرور و با حرارت کم رفته رفته یخ روی تیغه برف پاک کن ها آب شوند و پس از آن میتوانید از سیستم برف پاک کن خودرو خود استفاده کنید.

یخ زدن آب پاش تیغه برف پاک کن:

دقت کنید استفاده از آب خالی به عنوان شیشه شوی داخل مخزن میتواند باعث یخ زدگی آبب و گرفتگی مسیر شود که با رسیدن خودرو به دمای کار این گرفتگی هم تا حدود زیادی رفع میشود برای جلوگیری از این مشکل هم میتوانید از شوینده هایی استفاده کنید که در برابر یخ زدگی مقاوم هستند.

دیدگاه‌ها (0)

فعلا دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاه جدید

محصول به لیست علاقمندی افزوده شد
محصول به لیست مقایسه افزوده شد