همه چیز در مورد وایر تقویتی

وایر شمع چیست  و چه وظیفه ای در خودرو دارد؟

وایر شمع خودرو قطعه ای از خودرو است که کار انتقال جریان از کویل به شمع را انجام میدهد. در حقیقت شمع ولتاژ را از یک جهت می‌گیرد و به آن جهت داخل سیلندر تبدیل به جرقه می‌کند تا مخلوط هوا و بنزین داخل سیلندر با استفاده از این جرقه منفجر گردد و انرژی مورد نیاز موتور تأمین گردد.وایر شمع وظیفه دارد که برق را از کوئل یا دلکو به شمع منتقل کند، از همین رو شمع بدون سلامت وایر نمی‌تواند وظیفه خود را انجام دهد.

وایر تقویتی چیست؟

هر وسیله برقی دارای حتی سیم و کابل خودرویی دارای میزانی مقاومت است، در سیستم برق رسانی خودرو  هم این مقاومت وجود دارد. این مقاومت موجب میشود توانی که از یک سمت تحویل کابل یا سیم میشود به طور کامل انتقال نیابد و مقداری از آن صرف مقاومت شود.

در بحث وایر اگر توان انتقال داده شده از کویل به صورت اتلاف شده توسط وایر به شمع برسد، شمع قدرت کافی برای زدن جرقه قوی نخواهد داشت. وایر های تقویتی به طوری طراحی شده اند که دارای کمترین میزان مقاومت (نزدیک به صفر) باشند تا این توان را به صورت کامل تر از کویل به شمع انتقال دهند.

وایر شمع سیمی یدک کار

وایر شمع های تقویتی سیمی یدک کار با هسته 5 رشته ای و روکش ضد نویز ساخت ایران و محصول یدک کار میباشند. گیره های اتصال با کیفیت و روکش آن از سیلکون خالص تهیه شده است تا در برابر حرارت داخل خودرو مقاوم باشد و از برق دزدی جلوگیری کند.وایر شمع تقویتی ساخت یدک کار دارای کارکرد و دوام بالاست. سیم آن دارای مقاومت پایین با هسته خاص تقویتی میباشد.

وایر شمع بوت کویل یدک کار

 وایر شمع های بوت کویل یدک کار با هسته اصلی نیکل و با آبکاری قلع و نقره میباشند تا رسانایی را بالا برده و مقاومت را (تا نزدیک صفر) پایین ببرند. روکش آن بوت از سیلکون خالص میباشد،کیفیت این محصولات به دلیل نقره بودن دارای مقاومت خیلی پایین، از دست ندان رسانایی در حرارت بالا شده و بسیار مناسب برای افرادی است که میخواهند از حداکثر توان کوئل خودروی خود برای ایجاد جرقه بهتر و دقیق تر در شمع خودرو استفاده کنند.

شمع مناسب با وایر تقویتی

به دلیل مقاومت کم این محصولات باید از شمع موتور اصلی در کنار آن ها استفاده کرد. استفاده از شمع موتورهای تقلبی میتواند موجب خسارت به خودرو شود. استفاده از شمع موتور اصلی همراه با وایر تقویتی میتواند مصرف سوخت خودرو شما را کاهش دهد و شتاب و قدرت خودرو شما را به صورت محسوسی افزایش دهد.استفاده از وایر های تقویتی موجب نرم شدن خودرو میشود.

اما به عنوان یک خریدار چگونه مناسب ترین انتخاب را داشته باشیم؟

 تمام شمع موتور های موجود در یدک کار دارای  گارنتی اصالت مادام العمر هستند.یعنی از لحظه خرید تا آخرین لحظه ای که شمع روی خودرو شما کار میکند،یدککار اصالت آن را تضمین میکند! تمامی وایر های تقویتی ساخت یدک کار هم دارای گارانتی کارکرد میباشند!

تمام تلاش یدککار بر این است که شما همراهان عزیز متناسب با هزینه و نیازهای خودرو خود همواره بهترین انتخاب را داشته باشید. برای انتخاب بهترین شمع خودرو و وایر تقویتی متناسب با نیاز خود میتوانید از طریق پشتیبانی واتساپ یا دایرکت اینستاگرام با مشاوران فنی یدککار در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها (1)

    • حبیب حسن زاده
    • 1401-10-16 22:02:47
    سلام وقت بخیر برای پژو۲۰۰۰ چند

دیدگاه جدید

محصول به لیست علاقمندی افزوده شد
محصول به لیست مقایسه افزوده شد