شمع NGK-IX

در این مقاله قصد داریم سری شمع های NGK-IX را مورد بررسی قرار دهیم.این سری شمع های تولیدی ان جی کی که به ان جی کی جعبه آبی شهرت دارند،از سری شمع های معروف این برند هستند و دلیل این معروفیت ویژگی بارز این محصول یعنی جرقه زنی پیشرفته، عمر بالا، کارکرد با ولتاژ پایین ، افزایش محسوس شتاب و راندمان میباشد.

کمپانی ان جی کا سری شمع های ix خود را در سال 2000 به بازار عرضه کرد، برخی ویژگی های خاص این شمع باعث شد که این شمع محبوبیت فوق العاده ای در دنیا پیدا کند از جمله ویژگی هایی که میتوان به آن اشاره کرد تولید این شمع ها در  کد های حرارتی مختلف است، این امر باعث میشود که شمع های سری ix برای طیف وسیعی از خودروها قابل استفاده باشد.

ویژگی مثبت بعدی سوزن مخروطی شکل این شمع ها میباشد، این ویژگی باعث سه مزیت مهم میشود که در ادامه مقالهع بدان ها میپردازیم:
مزیت اول : باعث کاهش مصرف سوخت میشود به این صورت که با حداقل سوخت، حداکثر قدرت و شتاب را برای ما به ارمغان می آورد.
مزیت دوم : جرقه زنی دو مرحله ای این سری شمع ها است که باعث میشود کربن های رسوب کرده روی شمع هم بسوزند و از بین بروند.
مزیت سوم : جرقه زنی در ولتاژهای پایین است یعنی خودروی شما چه در دورهای بالا و چه در دورهای پایین شمع میتواند کار خودش را انجام بدهد و خودرو راندمان خود را حفظ کند.

داشتن هسته مسی دیگر ویژگی این محصول میباشد،هسته مسی در داخل شمع موتور مانند یک مبدل حرارتی عمل میکند و شمع موتور را همواره در دمای تعریف شده نگه میدارد و مانع احتراق زودرس و کربن شدن الکترود و استفاده از واشر و ابکاری شده با نیکل مانع نشت هوا از بلوک سیلندر میشود.عمر مفید این سری از محصولات ان جی کا 40 تا 50 هزار کیلومتر میباشد.

ویژگی های خاص ایریدیم ای ایکس NGK به دلیل مقاومت در برابر حرارت و احتراق کامل مانع خام سوزی سوخت و پر شدن کاتالیزور میشود لذا این محصول حتی برای خودروهای گاز هم توصیه میشود.

  • احتراق 100درصد
  • سازگار با هر نوع رانندگی
  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش چشمگیر شتاب خودرو(ویژه)
  • کارکرد بسیار ارام موتور 

همانطور که اشاره کردیم سری ix شمع های ngk هم در دنیا و هم در کشور ما، ایران، محبوبیت بالایی داشته باشند.اما با توجه به اینکه کشور ما با چه کشورهایی میتواند مبادلات تجاری داشته باشد، چند کد محدود مثل BKR5 و BKR6 در بازار ایران موجود می باشند.
کد BKR6EİX یا 6418 محبوبترین کد این شمع در بازار ایران است و این محبوبیت فیک فروشان و متقلبان را به  اندیشه واداشت که از این فرصت استفاده کنند و کد فیک این شمع را به وفور در بازار ایران موجود کردند.
به همین دلیل ما در سال قبل در یک مقاله‌ی تخصصی دیگر راه های شناخت شمع اصلی با فیک را در این کد بررسی کردیم و این آگاهی بخشی به مشتریان باعث شد که این بازار از بین برود!
امروزه شاهد حضور کد BKR7EİX در بازار ایران هستیم،به دلایلی که قبلا نیز بدان پراداخته شد این کد میتواند در بازار ایران موجود باشد ولی خیلی به ندرت و احتمالا قیمت بسیار بالایی را هم خواهد داشت.
پس در هنگام خرید حتما از محلی معتبر خرید کنید، تفاوت های شمع اصل و فیک را با هم بدانید و بررسی کنید.

میتوانید با کلیک اینجا محصولات اصلی ان جی کی را مشاهده و بررسی کنید.

اما به عنوان یک خریدار چگونه مناسب ترین انتخاب را داشته باشیم؟

 تمام شمع موتورهای موجود در یدک کار دارای  گارنتی اصالت مادام العمر هستند.یعنی از لحظه خرید تا آخرین لحظه ای که شمع روی خودرو شما کار میکند،یدککار اصالت آن را ضمانت میکند! و در صورت اثبات اینکه شمع موتور خریداری شده از یدککار تقلبی است، یدککار با توجه به نرخ روز آن شمع هزینه آن را به شما عودت میدهد.

تمام تلاش یدککار بر این است که شما همراهان عزیز متناسب با هزینه و نیازهای خودرو خود همواره بهترین انتخاب را داشته باشید. برای انتخاب بهترین شمع خودرو متناسب با نیاز خود میتوانید از طریق پشتیبانی واتساپ یا دایرکت اینستاگرام با مشاوران فنی یدککار در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها (0)

فعلا دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاه جدید

محصول به لیست علاقمندی افزوده شد
محصول به لیست مقایسه افزوده شد