شرکت هیوندا یک تولیدکننده خودروی چندملیتی کره جنوبی بوده که مقر آن در سئول، واقع شده و در سال 1967 توسط چانگ جو یونگ تأسیس گردیده است.هیوندا بزرگترین مرکز تولید خودروی یکپارچه جهان را در اولسان، کره جنوبی اداره می کند که ظرفیت تولید سالانه 1.6 میلیون دستگاه دارد. اولین مدل این شرکت، کورتینا، با همکاری شرکت فورد موتور در سال 1968 عرضه شد. در سال 1986، هیوندا شروع به فروش خودرو در ایالات متحده کرد. این شرکت در سال 1988 شروع به تولید مدل هایی با فناوری خاص خود کرد که با سوناتا متوسط شروع شد. در بهار 1990، مجموع تولید خودروهای هیوندا به مرز چهار میلیون رسید. در سال 1991، این شرکت موفق به توسعه اولین موتور بنزینی اختصاصی خود، چهار سیلندر آلفا، و همچنین گیربکس خود شد و بدین ترتیب راه را برای استقلال تکنولوژیک هموار کرد.

 این شرکت حدود 75000 کارمند در سراسر جهان دارد. خودروهای هیوندا در 193 کشور از طریق 5000 نمایندگی و نمایشگاه فروخته می شوند.این شرکت هم‌اکنون دارای ۷ مرکز تحقیق و توسعه برای بازارهای بین‌المللی خود می‌باشد، که ۳ مرکز آن در کره جنوبی، یک مرکز در آلمان، یک مرکز در ژاپن و یک مرکز نیز در کشور هند مستقر می‌باشد. بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه این شرکت نیز در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و فعالیت‌های این مرکز تنها بر تولیدات هیوندای موتور در بازار ایالات متحده آمریکا ، متمرکز می‌باشد.

از سال 1986 سازنده کره ای هیوندا، اقدام به تولید و عرضه ی هیوندای گرانجور یا آزرا در بازار جهانی کرد.این خودرو در طول پنج نسل با سبک‌های جدید متحول شده است و با نام‌های مختلف در سرتاسر جهان به بازار عرضه می‌شود ،به‌ ویژه هیوندای آزرا.این خودرو قبل از ورود جنسیس سدان به بازار،پرچمدار هیوندا در ایالات متحده و کانادا بود.

از سال 2017 آزرا دیگر در ایالات متحده و کانادا به بازار عرضه نشد.همچنین آزرا از سال 2006 تا 2015 در بازار ایران ارائه و به فروش رسید، در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی یکی از قطعات اصلی خودرو، یعنی شمع موتور، در این خودرو ها بپردازیم.همانطور که میدانیم انتخاب شمع مناسب در کاکرد خودرو تاثیر اساسی داشته و درصورت انتخاب شمع نا مناسب هزینه تعمیربالایی روی دست صاحب خودرو میگذارد.

هیوندا آزرا سال تولید 2006 الی 2015  با حجم موتورهای 3.3 و 3.8 و 6 سیلندر

شمع موتور پایه کوتاه استاندارد، 19 میلی متر، سایز آچار 16 و سایز رزوه 14

کد حرارتی مناسب در برند ان جی کا:5

کد حرارتی مناسب در برند بوش: 8

کد حرارتی مناسب در برند اتولایت:24

کد حرارتی مناسب در برند دنسو:16

با توجه به این مشخصات کد شمع هایی که مناسب این مدل خودرو بوده و کالای اصلی آن نیز در فروشگاه یدک کار در دسترس شماست میتوانید یکی از این موارد باشد:

شمع نیکلی 7938 ان جی کا ژاپن با کارکرد 30 هزار کیلومتر

شمع نیکلی FR8DC+ بوش آلمان با کارکرد 40 هزار کیلومتر

شمع نیکلی K16TT دنسو اندونزی با کارکرد 50 هزار کیلومتر

شمع سوزنی ایردیوم FR8DI30 با کارکرد 100 هزار کیلومتر 

شمع سوزنی ایریدیوم XS5224 اتولایت آمریکا با کارکرد 100 هزار کیلومتر

شمع سوزنی ایریدیوم پلاتینیوم 9202 شامپیون آمریکا با کارکرد 100 هزار کیلومتر

برای خرید هرکدام از محصولات میتوانید بر روی نام محصول کلیک کنید تا به صفحه مسئول هدایت شوید. تمام محصولات با گارانتی اصالت در یدک کار موجود بوده و در صورت نیاز به مشاوره بیشتر جهت خرید محصول میتوانید از طریق پشتیبانی آنلاین سایت و تماس با شماره 09900994376 با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها (0)

فعلا دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاه جدید

محصول به لیست علاقمندی افزوده شد
محصول به لیست مقایسه افزوده شد