شناسایی شمع  اکیوم تقلبی

تشخیص شمع اصلی بوش-تشخیص شمع بوش اصلی از تقلبی-مقایسه شمع اصلی و تقلبی-شمع طرح بوش-شمع طرح ان جی کی-بهترین شمع اصلی-نمایندگی خرید شمع موتور-نشانه های شمع تقلبی-شمع سوزنی اصلی-شمع ایریدم ان جی کی-تعویض شمع موتور-راهنمای انتخاب شمع موتور-خرید شمع موتور-بهترین انتخاب-رنگ شمع اصلی- ان جي كي اصلي-خريى ان جي كا اصلي-شمع سوؤني اصلي-شمع سوزني جي پاور-شمع جيپاور تقلبي-شمع اورجينال-شمع ايريىيم سوزني-تشخیص شمع موتور اصلی ngk-

مقایسه شمع موتور اصلی و تقلبی اکیوم

دراین پست به بررسی یکی از محصولات اکیوم فرانسه میپردازیم. شمع موتور های اکیوم فرانسه دارای مصرف قابل توجه در بازار ایران هستند که این موضوع باعث شده است افراد سودجو این محصول را کپی و با نام اصلی به مشتریان عرضه کنند. لذا در مجموعه یدک کار جهت حراست از حق شما در خرید کالای اورجینال ما یکی از نمونه های موجود در بازار را با نمونه اصلی موجود در سایت یدک کار مقایسه میکنیم.

لازم به توضیح است که در هر عکس تفاوت هایی وجود دارد که در زیر همان تصویر به تفاوت ها بصورت کامل اشاره شده است.

تشخیص شمع اصلی

در این تصویر شما متوجه طراحی جعبه کپی میشوید، همچنین رنگ های به کار رفته در نمونه اصلی شفاف تر است. در حالت بسته بودن درب جعبه، شکل شمع موتور کامل روی هم قرار میگیرد، الکترود شمع موتور واضح و قابل رویت است.

تشخیص شمع تقلبی

دراین تصویر شما متوجه تفاوت فونت و رنگ چاپ میشوید. در تولید محصولات اورجینال در فرایند بسته بندی از چاپگر های سوزنی استفاده میشود. در واقع چاپ شماره فنی در فرایند بسته بندی انجام میشود و لزوما دارای چاپ کم رنگ و نا منظم هستند اما در جعبه های کپی این چاپ همراه جعبه بصورت چاپ رنگی انجام میشود و شاید در نگاه اول باعث فریب مخاطب شود که چون چاپ دقیق و منظم دارد پس اصلی است. باید بگوییم که این یک تصور اشتباه است چون در چاپ سوزنی برجستگی محل چاپ قابل لمس با دست است.

نشانه شمع اصلی

در این تصویر نوع چسب جعبه مقایسه شده است؛ در جعبه های کپی از چسپ های معمولی استفاده میشود که به راحتی قابل کنده شدن است.

راهنمای خرید و تشخیص شمع اصلی

در این تصویر نوع آلیاژ شاسی و رنگ چینی مقایسه شده است. در نمونه اصلی چینی از جنس آلومینیوم سیلیکات خالص استفاده شده است اما در نمونه تقلبی از مواد مشابه استفاده شده که به راحتی در دما های 100 درجه ترک میخورد، رنگ چینی اورجینال سفید روشن، رنگ چینی تقلبی سفید مات است.

شاسی فلزی شمع موتور اصلی ذاتا به رنگ کروم تولید میشود. در واقع در آلیاژ آن فلز کروم استفاده میشود اما در نمونه تقلبی بعد از فرایند تولید بصورت مصنوعی آبکاری شده است و از رنگ آن کاملا مشخص است. لطفا دقت بفرمایید فریب حک روی بدنه شمع را نخورید. این حک ساده ترین کار در فرایند کپی کردن است، لذا حک کردن FRANCE دلیل بر اصلی بودن شمع موتور نیست.

دست آخر الکترود نیکلی نمونه اصلی مشخص میکند، هر تولید کننده ای برای خود الگویی در درصد خلوص نیکل الکترود دارد. در نمونه اکیوم نیکل خالص به رنگ مشکی استفاده میشود اما در نمونه تقلبی الکترود به رنگ طوسی و یا خاکستری است.

شمع تقلبی

دراین تصویر شما وزن دقیق نمونه اصلی را مشاهده خواهید کرد

مجله شمع موتور یدک کار

در این تصویر وزن دقیق نمونه کپی را مشاهده میکنید؛ این اختلاف وزن 1 گرمی به دلیل نداشتن هسته مس در نمونه تقلبی میباشد. هسته مس یکی از اجزای مهم در ساختار شمع موتور است. این ویژگی مانع ذوب شدن شمع و کربن شدن آن میشود.

قیمت واقعی شمع اکیوم چند است؟

شمع اکیوم در بازار ایران با قیمت های متفاوتی بفروش میرسد. گاها تفاوت قیمت ها بسیار زیاد است. برای اینکه درک درستی از قیمت شمع اکیوم داشته باشید دو دسته بندی در نظر بگیرید:

شمع های اصلی 

  • شمع اصلی ساخت فرانسه 
  • شمع تحت لیسانس ساخت اتحاد موتور

شمع های تقلبی 

  • شمع ساخت چین

خب! با دسته بندی بالا تا حدودی تکلیف مشخص میشود، شمع های تقلبی و چینی که قیمت حدود 10 تا 14 تومان دارند (برای هر عدد در دلار 14500 تومانی)

اما شمع های اصلی !!!؟؟؟

دقت داشته باشید شمع های اصلی ساخت فرانسه دارای حک" made in france " و شمع های اصلی تحت لیسانس فرانسه دارای حک " france ckd" هستند. هر دو محصول بنام ساخت فرانسه در سایت ها و فروشگاه ها عرضه میشوند اما این دو مدل باهم حدود 25 درصد اختلاف قیمت دارند و شمع اکیوم ساخت فرانسه دارای قیمت و کیفیت بالاتر است.

اگر این مقاله برای شما مفید بوده میتوانید مقاله های دیگر یدک کار جهت شناسایی اجناس اصلی و تقلبی را بررسی نمایید:

شناسايی شمع موتور طرح و اصلی NGK

یدک کار تنها مرجع بررسی و خرید تخصصی شمع موتور در ایران میباشد،میتوانید با کلیک روی لینک زیر از محصولات تخصصی ما دیدن نمایید

لینک محصولات EYQUEM فرانسه 
لینک محصولات BOSCH آلمان 
لینک محصولات NGK ژاپن 
لینک محصولات DENSO ژاپن
لینک محصولات AUTOLITE امریکا
لینک محصولات CHAMPION امریکا  

تفاوت فروشگاه یدک کار با سایر فروشگاه ها :

ما با تکیه بر واردات و فروش عمده،محصولات را به دست مشتریان میرسانیم،در فروشگاه یدک کار شما محصولات را بدون واسطه و مستقیم از واردکننده یا عمده فروش خرید میکنید،در عمل این حذف واسطه ها باعث کاهش حداقل 30 درصد قیمت نهایی کالا میشود،لازم به ذکر است ما همواره محصولات اصلی و تقلبی مشابه را از طریق بلاگ یدک کار به مشتریان اطلاع رسانی میکنیم تا فروشگاه های نا معتبر و سود جو با قیمت های کاذب و کمی پایین تر از قیمت یدک کار نتوانند حقوق شما در خریداری محصولات اورجینال را ضایع نمایند.

یدک کار را در شبکه های مجازی دنبال کنید

صفحه اینستاگرام یدک کار        کانال تلگرام یدک کار

دیدگاه‌ها (1)

    • مجتبی
    • 1400-10-27 21:25:50
    من از شما شمع اکیوم دوپلاتین خریدم تقلبی در اماد وزن کردم ۴۴گرم بود تشکر

دیدگاه جدید

محصول به لیست علاقمندی افزوده شد
محصول به لیست مقایسه افزوده شد