حفظ سلامتی موتور خودرو

روغن داخل خودرو چه کاری انجام میدهد؟


به طور خلاصه، روغن دقیقا مانند خون در بدن ما داخل موتور به گردش در می آید و با روان کاری قطعات فلزی و قطعات لاستیک که با هم دیگر درگیر هستند اصطکاک این قطعات را پایین می آورد.تا کمترین صدمه را ببینند و بیشترین عمر را داشته باشند.

 رسوب روغن چیست؟

میدانستید اگر داخل خون کسی لخته ایجاد شود چه انفاقی می فتد؟ این لخته باعث سکته قلبی میشود، زیرا در آن مسیر خون به گردش در نمی آید. متاسفانه وقتی دمای روغن های بی کیفیت افزایش می یابد تبدیل به گیریس میشوند و حالت جامد پیدا کرده و در آن نقطه ای رسوب میکنند.

این رسوب موجب میشود که روغن کامل به گردش در نیامده و فشار روغن آن منطقه کاهش یابد. این امر باعث میشود که دمای قطعاتی که با هم دیگر درگیر هستند افزایش یافته و اصطحکاک بینشان بالا رود و پس از مدتی آسیب ببیند و مجبور به تعمیر اساسی آن ها شوید.

بنا به هر دلیلی شما باید هر 4 یا 5 هزار کیلومتر سرویس کامل انجام دهید یعنی روغن و فیلتر روغن را تعویض کنید، فرض کنید مصرف کننده قبلی این مسئله را رعایت نکرده است، برای خارج کردن این رسوبات دو راه حل موجود است، یکی از این راه حل ها تعمیر موتور است که هزینه آن سنگین بوده و  توجیه اقتصادی ندارد و حتی بعضا پیدا کردن برخی قطعات اورجینال مصرفی مثل واشر سیلندر یا کیت واشر کار مشکلی است.

یک راه دیگر برای حل این مشکل استفاده از مکمل های شستشوی موتور است که مخالفین و طرفداران زیادی دارد. 

اما یک موتورشور خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک موتورشور خوب باید فرمول سیف یا امن داشته باشد، یعنی هیچ گونه ضرری برای قطعات لاستیکی موتور نداشته یاشد، متاسفانه بعضی موتورشورهای داخلی پس از استفاده به قطعات لاستیکی مثل کاسه نمد ها مثل لاستیک سوپاپ ها  آسیب میرسانند و باعث میشوند این قطعات حالت لاستیکی خود را از دست داده و خشک شوند و بعد از مدتی  مجبور به تعویض آن ها می شوید. 

موتورشورهای خارجی اورجینال فرمول سیف دارند بدین معنی که سازندگان آن با آزمایش های فراوان اطمینان دارند که این محصول هیچ ضرری به موتور خودرو وارد نمیکند. پس حتما موتورشور اورجینال استفاده کنید.

قدم بعدی پس از استفاده از موتورشور چیست؟

موتور شور همه جرمی که داخل موتور وجود دارد را شسته و پایین داخل کارتل جمع میکند. اما اگر این جرم ها از موتور خارج نشده و داخل کارتل بمانند در دور سیکل بعدی که روغن میخواهد بالا رود این جرم ها جلوی توری را گرفته و موجب کاهش فشار اویل پمپ می شوند در این حالت ممکن است موتور بسوزد.

 برای استفاده از درست از موتورشور پس 2 تا روش ایده آل وجود دارد

یکی از روش ها برای استفاده از موتورشور به همان روشی است که خود تولید کننده توصیه کرده است. مثلا، 3 دقیقه بدون راه رفتن بدون گاز دادن، خودرو درجا کار کند و وقتی 3 دقیقه تمام شد روغن کهنه را از کارتل خالی شود تا از پیچ کارتل که جرم های موجود تخلیه شوند. سپس از یک روغن (مثلا ایرانی) 40 یا 50 برای چند دقیقه ای استفاده کنید و دوباره آن روغن را هم خالی کنید  بعد از روغن باکیفیت جدید استفاده کنید.

 در روش دوم ابتدا موتور شور را استفاده می شود، بعد کارتل را باز کرده و کارتل و توری اویل پمپ را با بنزین شستشو دهید.


دقت کنید که هنگام استفاده از موتورشور خودرو خاموش باشد.

یکی از بهترین موتور شور های شناخته شده  فلاش روغن آبرو آمریکا میباشد، فلاش موتور آبرو با فرمول سریع در 3 دقیقه تمام محفظه سرسیلندر و سیلندر و سوپاپ ها و مجاری روغن را تصفیه و در خود حل میکند. محصولات اورجینال و اصلی دارای ترکیبات SAFE یا بدون ضرر هستند و هیچ گونه آسیبی به قطعات داخل موتور نمیرسانند. استفاده از موتور فلاش در هر 40 هزار کیلومتر لازم است و باعث رفرش شدن و کاهش صدا و افزیش توان موتور می شود.این محص.ل در یدک کار در دسترس شما عزیزان قرار دارد.

اما به عنوان یک خریدار چگونه مناسب ترین انتخاب را داشته باشیم؟

تمام تلاش یدککار بر این است که شما همراهان عزیز متناسب با هزینه و نیازهای خودرو خود همواره بهترین انتخاب را داشته باشید. برای انتخاب بهترین روغن موتور متناسب با نیاز خود میتوانید از طریق پشتیبانی واتساپ یا دایرکت اینستاگرام با مشاوران فنی یدککار در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها (0)

فعلا دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاه جدید

محصول به لیست علاقمندی افزوده شد
محصول به لیست مقایسه افزوده شد